Even ontspannen na de examens? Niet voor de eerstejaarsstudenten eventmanagement aan KATHO (Katholieke Hogeschool Zuid-West-Vlaanderen). De studenten kregen de eerste maandag na de examens al een nieuwe opdracht. Ze hadden 5 dagen de tijd om een tweedehandsmarkt te organiseren. Dit jaar was de locatie het shoppingcenter K in Kortrijk, op zaterdag 5 februari.

De studenten moesten nadenken over de ecologische impact van de promotie, de catering en de ophaling van de tweedehandsspullen. Telkens moesten ze kiezen voor haalbaarheid én de kleinste ecologische impact.  Ze slaagden wonderwel in dit opzet. De promo werd papiervrij georganiseerd. Bij de ophaling stippelden ze routes uit, zodat het aantal rondritten beperkt bleef. Daarnaast was er een animatieteam dat in het shoppingcenter de mensen bewust maakte van de milieuproblematiek. Een apart team van “duurzaamheidsexperts” nam elke stap in de organisatie onder de loep en schakelde bij via aanbevelingen.

De markt bracht 645 euro op voor Natuurpunt en WWF.